8 Nov 2024 vanaf 20.00 uur, De Kopermolen
Ze zijn jong, ze zingen goed en ze zitten vol FLOW. Met meer dan 30 zangers tussen 18 en 33 jaar inspireert het koor onder leiding van Luc Nelissen (voorheen Rock4) sinds 2017 de stad Aken, de regio en daarbuiten met zijn zang. Helemaal a capella - FLOW brengt zowel rustige nummers als coole beats.
Het koor maakte al kort na de oprichting naam. Optredens in het voorprogramma van de uitreiking van de Karel de Grote Prijs 2017 en de Chorbiennale in hetzelfde jaar werden al snel gevolgd door eigen projecten van het koor. FLOW nam eind 2017 zijn eerste EP met vijf nummers op en bracht in2018 een speciaal geproduceerde videoclip uit voor zijn versie van FebruarySong (oorspronkelijk van Josh Groban).
Het koor van de Akense muziekschool baarde ook opzien op televisie toen WDR eind 2018 op zoek ging naar “het beste koor van het Westen”. Met krachtige stemmen, vol energie en joie de vivre stormden de Aachenaren de finale binnen, waarbij ze de jury veroverden met hun zang en de harten van veel kijkers veroverden.
Hun deelname aan het 100.5 Das Hit radio liefdadigheidsconcert op 20 december2018 was ook een groot succes, want het vorige donatierecord werd vele malen verbroken.
In 2019 moesten de ambitieuze jonge muzikanten opnieuw een jury voor zich winnen. Op het internationale koorconcours in Maastricht wonnen ze niet alleen de tweede plaats en een gouden diploma, maar kregen ze ook een speciale prijs van de jury voor hun presentatie van het lied Hymn of Acxiom(oorspronkelijk van Vienna Teng).
Sindsdien zijn er regelmatig optredens en concerten gepland- zoals een dubbelconcert met Bonn Voice of de eerste volledig zelfgeorganiseerde concerten in de balzaal van het Altes Kurhaus, optredens bij liefdadigheidsevenementen (bijv. UNICEF - ook met een nieuw donatierecord) of een kerstconcert in het Eurogress Aachen.
Begin augustus 2019 werd de non-profitorganisatie FLOW e.V. opgericht en in het voorjaar van 2020 verscheen hun tweede cd “FLOW Your Mind” met nog eens zeven nummers. Kort daarna moest het koor zich aanpassen aan de pandemie. Repetities werden buiten gehouden, in kleinere groepen en online. Met veel nieuwe nummers in hun repertoire verlangen de zangers ernaar om eindelijkweer voor een live publiek te kunnen optreden.